Extinderea portofoliului pentru stimularea cresterii graduate

Noile produse si servicii  sunt cu adevarat esenta afacerilor. Traim, insa, intr-o lume in care peste 80% dintre noile produse esueaza. La TNS stim cum sa depasim barierele considerabile cu care inovatia se confrunta si sa dezvoltam o adevarata strategie de succes pentru dezvoltarea portofoliului. 

Abordarea noastra individuala este diferita de abordarea traditionala, agregata. Identificam realul impact al pietei asupra unei idei inca de la inceput, incluzand si efectele sale asupra portofoliului curent. Instrumentele noastre va vor permite sa directionati inovatia asupra conceptului cu cel mai mare potential inca de la inceput, sa trasmiteti idei precise pentru dezvoltarea produselor, sa creati strategii puternice de lansare pentru o crestere veritabila a veniturilor.

Aboradarea noastra precisa i-a ajutat pe clienti sa: 

Explorarea oportunitatilor de crestere pe noi segmente de piata

Provocari

Lider de marca de pe piata berii importate nu a participat la cresterea segmentului de bere light, cel mai consumat tip de bere. Clientul a vrut sa exploreze oportunitatile acestui sector pentru a-si debloca vanzarile si pentru a-si creste profitul.

Descoperiri relevante

Cu abordarea sistematica si cuprinzatoare Matrix, pentru a descoperi si a directiona oportunitatile de inovare, am evaluat “ paleta de bauturi” a peste 50 de beri diferite. Am explorat nevoile consumatorului pe baza unei oportunitati de achizitie recente pana la cel mai mic detaliu. Atitudini generale ale categoriei si nu numai au fost observate pentru a intelege tensiunilor si nevoile neintalnite pe piata si pentru a dezvalui oportunitatile de consum.
Am identificat un decalaj major in nevoia specificata de bere care a satisfacut valoarea de simbol, calitatea produsului si o mai usoara, dar satisfacatoare abilitate de consum. Planul nostru de crestere a convins managementul ca riscurile erau acceptabile si implementarea ar determina o crestere gradata si ar imbunatati nucleul marcii de baza. Clientul a dezvoltat o strategie de expansiune tip franciza pentru a apela la consumatorii subdezvoltati. Ei au personalizat intregul plan de afaceri pentru a semnala nevoile pe care le-am identificat: pozitionare, identitatea marcii (brandului), propunerea de valoare, premisele canalului de strategie, imbinarea tacticilor si a cheltuielilor.

Planuri concrete pentru dezvoltare

Produsul rezultat a fost lansat si livrat cu succes depasind cu mult target-urile. In primul an noua marca a depasit vanzarile cu peste 50%.

Un nou suflu de viata pentru o marca de sucuri bine-pozitionata

Provocari

Doar cota de piata a marcii Just Juice si valoarea au erodat in timp, pe masura ce piata bauturilor reci a evoluat. Clientul stia ca inovatia este esentiala pentru a putea supravietui, dar a recunoscut faptul ca simpla introducere a noilor arome si formate nu ar fi fost suficienta. Cresterea potentiala a fost vizibila pentru bauturile acidulate, dar clientul nu stia daca acest lucru ar fi fost potrivit pentru Just Juice.

Descoperiri relevante

Folosind metoda calitativa NeedScope, am explorat dinamica pietei bauturilor reci, dezvaluind metodele functionale si emotionale ale marcii alese, nevoile neintalnite si oportunitatile pietei. Viitorii consumatori, care au putere de influenta, au fost recrutati pentru a ghida procesul de inovare.

Am identificat sucul hibrid - de fructe si limonada - ca cea mai buna oportunitate a Just Juice. Sublinierea esentei marcii Just Juice si a beneficiilor emotionale ale bulelor au ghidat pozitionarea marcii, precum si elementele functionale: produsul si pretul.

Planuri concrete pentru dezvoltare

Just Juice Bubbles a fost lansat cu succes, fiecare element captand valorile esentiale ale bulelor pline de viata. Aceasta a devenit cea mai prospera  lansare de marca a companiei, cu vanzari si target-uri de profitabilitate depasite, atingand un procent de 35 % al portofoliului. Lansarea a reusit de asemenea sa ajute la reconstruirea marcii de baza Just Juice.

Succes prin construirea unei noi marci puternice

Provocari

Clientul nostru a fost leader-ul pe piata scuterelor din India, dar si-a pierdut pozitia de leader in categoria vehiculelor pe doua roti. Incercarile de a redobandi pozitia initiala prin lansarea unui nou nou tip de motocicleta au fost fara succes. Clientul a recunoscut ca problema nu a fost produsul, ci brandul/marca.

Descoperiri relevante

Prin intermediul unui program NeedScope cantitativ si calitativ a fost cercetata dinamica pietei pentru a identifica cele mai bune oportunitati de crestere pentru client. Depasind partea functionala, am evidentiat faptul ca motocicletele si scuterele intalnesc nevoi foarte diferite pe piata indiana. NeedScope a explicat in ce consta mersul pe motocicleta si a descoperit o oportunitate pentru un segment de piata, descris ca “eliberare”. Un nou brand era necesar pentru a atrage acest segment – tanar, sportiv si ireverentios - avand la baza sentimentul de libertate si explorare.

Planuri concrete pentru dezvoltare

Un nou brand a fost lansata cu succes, vizand direct partea tanara, ireverentioasa a eliberarii. Noul brand rezultat a dus la pasiune reinnoita a clientul nostru, o revenire pe locul intai, precum si premii in numeroase reviste de automobilism prestigioase.

Contacts

Iulia Cornigeanu
Executive Director
e:  Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.


Diana Anghel
Head of research
e: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.


Ioana Bogus
Client Service Manager
e:  Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.


d: +40 31 805 53 62/63
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.